fbpx
E-commerce

5 E-mail marketing trends en de toekomst van E-Mail Marketing!

By 17 augustus 2020No Comments

Maak jij, naast het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief, al gebruik van E-mail marketing trends voor je business? Echt niet…? Dan laat je als ondernemer een hoop mooie kansen op extra omzet liggen. Hoe je E-mail marketing succesvol inzet voor jou business vertellen onze online marketing specialisten je in deze blog.

Waarom zou je iets met E-mail marketing moeten doen in 2020/2021

Nou, simpel! E-mail marketing kan je een hoop extra omzet opleveren en de business groeit elk jaar. Wist je dat er meer dan 4 Biljoen email gebruikers zijn over de hele wereld? En elke gebruiker heeft vaak nog meer dan één e-mail account. De meeste jongeren hebben gemiddeld twee e-mail adressen. Eén voor persoonlijk gebruik en één voor werk of studie gerelateerde zaken. Hoewel e-mail marketing een competitieve markt is, zijn er nog wel een hoop mooie kansen. Tenminste, als je het op de juiste manier aanpakt. Innoveren en blijven leren staan hierbij voorop. Daarom hebben wij de nieuwste E-mail marketing trends en ontwikkelingen op het gebied van E-mail marketing hieronder voor je onder elkaar gezet.

1. Optimaliseer je e-mails voor Mobiele apparaten

Mobile First is het toverwoord. Mensen lezen namelijk meer dan 60% van alle e-mails op hun slimme apparaten. En bijna 80% van de mobiele gebruikers plaatst een bestelling via hun telefoon. Statistieken wijzen op een steeds duidelijkere verschuiving van computers naar smartphones, als het gaat om het bekijken van e-mails en andere online activiteiten. Wil je dus indruk maken op je potentiële klanten, zorg dan voor een fijne mobiele gebruikerservaring. Als je benieuwd bent hoe dit op jouw website zit? Bekijk dan even je statistieken in Google Analytics. Ga naar Doelgroep –> Mobiel –> Overzicht.

2. Haal meer uit je e-mail marketing met minimalistische ontwerpen

Eenvoudige en slimme e-mail ontwerpen zorgen voor een betere gebruikservaring en een hoge doorklik ratio. Een minimalistisch design is niet alleen geschikt voor een grote doelgroep, maar helpt ook de aandacht te trekken en vast te houden. Zorg dus voor een strakke layout met een simpele uitstraling. Minder is vaak meer, wanneer het aankomt op e-mail marketing. De aandachtsspanne van (vooral jongere) gebruikers is namelijk vaak maar 10 tot 15 seconden. Staat er teveel informatie, ben je ze kwijt.

Bekijk de 5 beste e-mail marketing tools

3. E-mail marketing en social media

Het combineren van e-mailmarketing met social media zal de aankomende periode steeds populairder worden. Dit betekent

Dit betekent meer dan simpelweg sociale pictogrammen en links toevoegen aan de kopteksten of voetteksten van uw marketing-e-mail. Een geïntegreerde campagne helpt zo om meer verkoop te stimuleren door middel van social proofing. Denk hierbij aan het delen van reviews, feedback, ratings maar ook de combinatie van retargeting en e-mail marketing. Een goed voorbeeld hiervan is de abandoned cart e-mail die automatisch verstuurd wordt wanneer een gebruiker zijn of haar bestelling niet afrekent.

4. Animaties, video’s en bewegende beelden

Een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er online steeds meer gebruik gemaakt wordt van bewegende beelden, videos en animaties. Wanneer je snel de aandacht wil trekken van je potentiële klanten is bewegend beeld precies wat je nodig hebt. Probeer dit dus ook in je e-mail marketing campagnes te gebruiken. Denk aan bewegende knoppen of uitleg videos.

online-marketing-bureau-Nijmegen (1)

5. Vertel je eigen verhaal!

Veel draait om emotie. Denk maar eens aan de reden dat je de schoenen hebt gekocht, die tas of die leuke trui. Hoewel we graag willen geloven dat dit anders is, schaffen we veel dingen aan op basis van emotie. Natuurlijk moet de prijs ook niet buitensporig zijn, maar als het gevoel klopt is de kans groot dat we het aanschaffen. Hier kun jij je voordeel mee doen. Het vertellen van je eigen verhaal kan mensen namelijk een goede gevoel geven. Het helpt bij het creëren van een band met je klanten en zorgt voor meer betrokkenheid. Zo creëer je fans in plaats van klanten. Ontdek hoe jij je verhaal vertelt in deze blog: Zo springt jouw bedrijf eruit!

Leave a Reply